"Alexandre Dumas concoctant une bouillabaisse de personnages" (από το fr.wikipédia.org)

Tuesday, 7 August 2007

Food Porn! (well, almost...)

.
.
.

ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ:
Διαφήμιση εισαγόμενων μαγειρικών σκευών στον ειδικό Τύπο, Χριστούγεννα 2004. Το λευκό φόντο πίσω από τους αριθμούς υπάρχει εκεί διότι σβήσαμε το κείμενο της διαφήμισης. Το ίδιο ισχύει και για το μικρό λευκό παραλληλόγραμμο στην άνω αριστερή θωρακική χώρα του εικονιζόμενου. Είναι εκεί απλά διότι σβήσαμε και το όνομα της διαφημιστικής εταιρείας.
.
Ως συνήθως, η φωτογραφία είναι σε αρκετά μεγάλη ανάλυση ώστε, αν κάνετε κλικ πάνω της, να μπορείτε να την περιεργαστείτε μεγεθυσμένη (κρατήστε τη μεγέθυνση ανοικτή, θα σας ξαναχρειαστεί παρακάτω).
.
ΣΧΟΛΙΟ:
Σχολιάζουμε τα σημεία που έχουν επισημανθεί με τα βελάκια και αριθμούνται ανάλογα:
.
1.
Ας προσέξουμε, παρακαλώ, τους δύο τεταμένους αντίχειρες που, ως φαλλικά σύμβολα, οριοθετούν τον εναέριο χώρο (FIR) της (οιονεί) μαγειρικής δράσης. Ο άνω αντίχειρας μάλιστα, απελευθερώνει και το υγρό... . Αν προσέξετε τον άνω αντίχειρα (μάλλον θα χρειαστείτε να πάτε στη μεγέθυνση), θα δείτε ότι έχει και ένα ημικυκλικό σημάδι από το στόμιο του μπουκαλιού, μια και μέχρι πριν από ελάχιστο χρόνο ο αντίχειρας αποτελούσε την τάπα που εμπόδιζε τη ροή του υγρού.
.
2.
Ας προσέξουμε το κρεμμύδι, το οποίο είναι ωμό. Επαναλαμβάνω, ωμό.
.
Επίσης, μία πρόχειρη ματιά στο εσωτερικό του τηγανιού μας δείχνει ότι δεν υπάρχει ίχνος από λάδι, βούτυρο, ή έστω κανένα κυβάκι παντσέτα ρέ παιδί μου, κανένα λαρντόν, τίποτα σύγλινο, καβουρμάς, κάτι για να το λαδώσει το τηγάνι. Λες να είναι Μεγαλοβδομαδιάτικο το δείπνο; Μα μπίτι αλάδωτο, μωρέ;
.
3.
Ας προσέξουμε επίσης και την εμφανέστατη απουσία φωτιάς κάτω από το τηγάνι. Εφόσον έχουμε να κάνουμε με εστία γκαζιού (προπανίου ή φυσικού αερίου), περιμένουμε να δούμε μία φλόγα με παιχνιδίσματα του μπλε και κίτρινου, ή του μπλε και του κόκκινου, κάτι σε μπλεδάκι πάντως. Τίποτα, όμως. Μαύρο σκοτάδι κάτω απ' το τηγάνι.
.
Το στόμιο του μπουκαλιού (είμαι κατά 90% σίγουρος, η φωτό δε βοηθάει και πολύ) έχει αυτό το διπλό χείλος που δηλώνει ότι περιείχε καμπανίτη ή αφρώδη οίνο, και είχε φελλό στερεωμένο με συρμάτινη ασφάλεια.
.
Εν ολίγοις, ο εικονιζόμενος νέος καταιονίζει με οίνο (πιθανότατα καμπανίτη ή αφρώδη ... να κι οι συνειρμοί της πολυτέλειας) ωμά κρεμμύδια σε ένα κρύο, ξερό τηγάνι πάνω από μία σβησμένη εστία.
.
Η όλη φωτογραφία και το στήσιμό της αποτελούν ένα άριστο παράδειγμα αυτού που οι Αμερικάνοι αποκαλούν "eye candy", σε ελεύθερη απόδοση 'φάτε μάτια ψάρια' ή 'οφθαλμόλουτρο'.
.
Food styling μπόλικο (έστω και με το ωμό κρεμμύδι - αυτό ήταν το βρισκούμενο), πραγματικό μαγείρεμα μηδέν.


Si minor plus est, ergo nihil sunt omnia.
Αν το ολίγο σού είναι τελικά αρκετό,
τότε το μηδέν καταντάει να είναι ο παν
.
.
.

5 comments:

Heleni said...

Γειά σου Ερράτα! Μου άρεσε πολύ η ανάλυση που έκανες στη φωτογραφία...Πρόσεξα επίσης στη μεγέθυνση ότι η κουζίνα του "ωραίου μάγειρα" είναι παλιά και λερωμένη απ την πολλή χρήση...δίνει κι αυτό μια απόχρωση μποεμ αυθεντικότητας στο σκηνικό, έτσι δεν είναι;

ErrataCulinaria said...

Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.

Βεβαίως - η πατίνα του χρόνου πάντα προσθέτει αυθεντικότητα στο σκηνικό.

Anonymous said...

Στην προστακτική κρατήστε, όχι κρατείστε, ΟΚ; (φιλική παρατήρηση)

;-)

ErrataCulinaria said...

Fiat.

Εγένετο - ευχαριστούμε.

Anonymous said...

Αρκετά καθυστερημένο σχόλιο, αλλά ένιωσα την ανάγκη να επιστήσω την προσοχή του αναγνώστη - θεατή στην δομή τύπου πάζλ της εικόνας.
Ο παραπάνω κύριος τοποθετήθηκε μέσω φωτομάγαζου (photoshop), μέσα σε μια άδεια κουζίνα (εξ' ου και η απουσία φλόγας),και στα χέρια του τοποθετήθηκε (επίσης ηλεκτρονικά) το σκεύος, στο οποίο εν τέλει με τον ίδιο τρόπο μπήκαν και τα ωμά κρεμμύδια.

Κάτι μας θυμίζει: http://behance.vo.llnwd.net/profiles4/113624/projects/339941/1136241257267715.jpg